Tänkmedel!!!

Jag har fått en idé efter nattens bravader.... Ska spinna vidare på det hela och sen söka patent och se miljonerna rulla in... I synnerhet om jag lyckas sälja mitt säkra koncept till alla Hollywoodfruar, Östermalmsfruar och andra "blonda" fruar.... :))

A vaknade i natt av att jag satt upp i sängen och drog i mitt hår... Kände, klämde, snurrade och höll i håret hela tiden medans jag mumlade meningar som han först inte uppfattade... Jag var lugn, men väldigt intensiv med håret, så tillslut frågade han lite lugnt och försiktigt: Vad är det med håret, gumman?

Då blev min röst mycket klar och tydlig,och jag svarade ut i luften att: " Jomen, det har fastnat i håret och det är inte bra, så jag måste försöka få bort det så att jag kan använda det igen för annars kan jag inte tänka mer"

A log för sig själv, som han ju ofta gör när jag försöker lösa världsproblem i sömnen och sen frågade han: " Vad är det som har fastnat i håret då och varför kan du inte tänka?"

Jag svarade, fortfarande ut i tomma intet: " Men, det här tänkmedlet som jag köpte tog slut och jag hällde på så mycket att det fastnade i håret och där gör det ingen nytta för jag behöver det ju till huvudet där mina tankar finns, så jag måste få tag på mer tänkmedel fort för jag har MASSOR att tänka på imorgon"

Där hade A åter igen svårt att hålla sig för skratt, men han sa: " Jaha, då förstår jag ju, men vi kan väl köpa det där tänkmedlet imorgon då så att du kan fortsätta tänka vidare sen"

Jag sa: " Jo, men det är bråttom, för det är inte bara imorgon jag ska tänka, jag ska ju även tänka mer nu och det kan jag inte, för medlet ligger fast i håret, och därför försöker jag få bort lite så att jag kan tänka lite till iallafall tills jag kan tänka mer"

Jag förstår sa A, men jag lovar att hjälpa dig att skaffa det där tänkmedlet imorgon så att du kan börja använda det direkt, det blir väl bra, så kan du vila från tankarna nu?"

Jaha, men tack så mycket, men då måste jag få det imorgon, för nu är det helt stilla i mitt huvud, så tankarna är helt borta och jag har jättemycket tankar kvar"

A fnissade och fick mig att lägga mig ner igen och sen tystnade jag och somnade om efter lite mer mummel om alla tankarna som jag hade massor kvar av....

Åter igen: Finns det någon som kan förklara detta fenomen? Vad är det jag sysslar med?

Men, jag är glad för varje natt som jag slipper mina hemska mardrömmar, som ju sker ibland, men som lugnat sig betydligt...

Nä, nu ropar A på mig här att vi ska iväg och handla... Vi ska bland annat till apoteket för att kolla om det är dom som har det där tänkmedlet... Eller vilka det annars kan vara... Annars söker jag som sagt patent på medlet och tillverkar det själv och säljer dyrt till alla "blonda" fruar.... Och med blonda, menar jag inte hårfärgen.... ;))

Måste åka nu... Har massor att tänka på så jag behöver medlet.... Hörs och syns folks... :))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0