Rrrej korrajjjj!!!

Har ni någonsin prövat att prata ett språk som ni inte förstår alls eller ens vet var det kommer ifrån??

Det har jag..... I sömnen... Förstås.... Det blir mer och mer snällan nu som jag lever ett omedvetet nattligt liv, säger min Kära, men i natt hände det igen.....

A vaknade av att jag mycket tydligt pratade ett språk som var helt fjärran från allt vad språk är...
Det var ljudliga R och en massa gojja... Jag pratade övertygande och "flytande", precis som att jag kunde orden helt utantill....

A försökte lyssna noga, men han kunde inte tyda något alls som han förstod, utan det lät nåt i stil med: " Jarr rrrojjo karrmojro noj raj noj noj rijo korjo marrov" osv....

Jag satte mig upp i sängen och var tämligen upprörd och tillslut började jag gråta,varpå A försiktigt försökte lugna mig med att säga: "Såja, det blir bra, vad är det du är ledsen för".... Och jag snyftade fram att jag inte förstod nåt alls av vad jag sa.... Då sa A att han inte heller förstod men att det inte spelar någon roll och att vi skulle vila istället...

Då började jag gråta ännu mer och sa: " Men men, det går ju inte, jag har prov på det här i morgon och jag förstår ju inte vad det är jag säger eller läser"

A sa: " Ojdå, det verkar jobbigt, men jag kan prata med läraren och säga att nog ingen annan förstår heller så ordnar det sig säkert, tror du inte det?"

Då lugnade jag mig lite men snyftade vidare och sa: " Hon måste ha skrivit boken upp och ner eller är det jag som läser upp och ner?"....

Det vet jag inte svarade A, men jag lovar att jag ska prata med henne imorgon så kan du koppla av nu..... okej?

Jag hulkade lite till men lät mig tydligen nöja mig med detta, och la mig ner igen och efter några små snyftningar till så somnade jag om på nytt...

Visst är det märkligt??

När A berättade detta för mig i morse, så kommer jag så väl ihåg att jag tydligt drömt att jag suttit på ett bibliotek tillsammans med skidlandslagets herrar och damer och dom var klädda i sina skidkläder och hade skidor och stavar bredvid sig och alla satt de och läste ur en bok som ingen förstod...

Det var en väldigt detaljerad dröm och Marcus Hellner ställde sig upp och sa till den förmodade läraren att han inte tänkte läsa mer för det ingick inte i den turnering han ställt upp på varpå läraren svarade att reglerna var ändrade och att de inte fick åka om det inte klarade av att läsa boken....

Då började Anna Haag att gråta och Kalla tröstade henne och då ställde jag mig upp och sa till läraren att detta är ju inte riktigt klokt, dom ska ju åka skidor och inte sitta här och läsa böcker och jag vet så väl att jag sa detta på ett främmande språk som jag själv inte förstod men som ändå betydde detta och läraren och de andra förstod...

Hur snurrigt som helst, det måste ha varit då jag satte mig upp i sängen och började snacka hej vilt på rrrrrajo-språket inför A....

Finns det inga drömtydare som läser min blogg???

Skumt värre.... A vill sätta en bandspelare vid sängen för att kunna spela in när jag sätter igång... Det kanske vore nåt.... Pinsamt värre...... :/


Kommentarer
Postat av: Tarja

Inslumpad blev jag och kan inte låta bli att kommentera!

Det händer så mycket som vi inte förstår i våra liv och våra sinnen!

Det händer även en massa runt omkring oss som bara en bråkdel vågar uppfatta.

Bara för att alla inte ser/hör/märker eller bara för att vi inte förstår, betyder det inte att det inte finns.

Jämför ditt "babbel" i sömnen med en del kristnas upplevelser med tungotal. Lägg inte ner någon religiös aspekt i det!

Kan det finnas nåt samband?

2011-01-10 @ 14:21:53
URL: http://skrammelihuset.blogg.se/
Postat av: Tarja

JAg hittar ingen "följa-blogg-knapp" hos dig. OCh inte hittar jag din blogg på Bloglovin'!Kan du vara snäll att lämna adressen hos mig om du vill. Skulle hemskt gärna vilja följa din blogg.

2011-01-10 @ 14:25:59
URL: http://skrammelihuset.blogg.se/
Postat av: Gabbiih

Oj, hehe. Läskigt att göra så i sömnen :) Men fin blogg !

2011-01-10 @ 15:47:26
URL: http://gabbiih.blogg.se/
Postat av: Vild-Ängel

Hej Tarja och Gabbiih... Tack snälla för era kommentarer.... :))

2011-01-10 @ 16:05:26
URL: http://myheartandsoul.blogg.se/
Postat av: Tarja

Go'morron på dig!

Nemi är en ung schäferfröken, långhårig sådan. Dessutom i sina "bästa år" varav anledningen till en egen kategori: "Huligan-Fias framfart" ;)

2011-01-11 @ 06:48:10
URL: http://skrammelihuset.blogg.se/
Postat av: Vild-Ängel

God morgon Tarja... Hehe,hon är mycket vacker Nemi.. Och i sin "bästa" ålder... :) Väldigt lik terveurenrasen med sin långa päls.. Ha en bra dag.. :)

2011-01-11 @ 06:53:32
Postat av: Sandrah

Det låter som att du möjligen var arab i ditt förra liv? Hihi

2011-01-12 @ 00:03:21
URL: http://mylifeandme.blogg.se/
Postat av: Vild-Ängel

Isåfall en vacker arab häst.... hehehe... :)

2011-01-12 @ 20:07:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0