Ålderdomska!!!




Jag hade radiosändning i natt.... Eller rättare sagt, jag förberedde mig inför en radiosändning...

A vaknade av att jag satt upp i sängen med händerna som om jag höll i något och pratade för mig själv om vem jag skulle rikta mitt program till... Jag filosoferade fram och tillbaka och sa tydligt: " Om jag skulle ta och hålla mitt program för alla barn, men vad ska jag då prata för språk? Då måste det bli barndomska isåfall... Näe.. det kan jag inte.. Jag riktar mitt program till ålderdomarna istället så får jag prata ålderdomska... Jaa, men vad ska jag spela då, jo det får bli Jularbogruppen.... "

A höll i det läget på att börja skratta högt, så han fick hålla tillbaka skrattet för att inte väcka mig, så han lyssnade vidare och jag fortsatte: " Okej, då pratar jag ålderdomska och spelar Jularbo och hälsar Herr och Fru Ålderdom välkommen till programmet där vi idag ska spela Jularbogruppen...."

A höll på att smälla av och var så nära att börja asgarva när jag fortsatte och nu började jag låta upprörd: " Men, men, tänk om inte alla ålderdomar tycker om Jularbo, vad ska jag spela då? Dom kanske klagar.. Jag kan ju inte tvinga dom att lyssna på Jularbogruppen om dom inte vill"

Vid det här laget hade jag börjat snyfta för fullt, för att jag skulle tvinga på folk Jularbo så A började nu gripa in
och sa: " Men du kan spela nåt annat för dom då när du besöker dom"

Varpå jag skrek lite halvhögt: " Men, jag ska INTE BESÖKA DOM, JAG SKA VARA I RADIO"
Nu började jag gråta.... A sa då lugnt: Okej, då förstår jag, men då kan dom ju få önska sig den musik dom vill höra, så blir det väl bra?"

"Jaha, sa jag, men alla kanske HATAR JULARBOGRUPPEN!!!!"

A sa att han skulle hjälpa mig med det, för nu märkte han att jag var väldigt upprörd och han ville få mig lugn igen, så han lovade att hjälpa mig sen så att allt skulle bli rätt...

Som vanligt lugnar jag mig då, när A pratar sådär lugnande till mig, så på något sätt så tar jag till mig vad han säger fast jag sover.... Konstigt....

Jag la mig ner igen och mumlade fortfarande lite snyftande att man faktiskt inte kan tvinga ålderdomar att lyssna på Jularbo bara för att dom är ålderdomar... Men tillslut avtog mumlandet och jag somnade om igen...

A förbannade sig själv igen för att han ännu inte köpt en liten variant av bandspelare så att han bara kan trycka på en knapp när jag sätter igång... Dessutom skulle han vilja lämna in det bandet sen till någon sömnforskare av nåt slag så vi kan få lite förklaringar om vad som händer i mitt omedvetna när jag sover...

Det kanske vore nåt... Nä, nu ska jag plugga lite ålderdomska medans jag tar ett skönt skumbad...
Och se om jag kan hitta nån annan musik än BARA Jularbo.... hehe... ;)

Höres snart igen.... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0