Nattlig stress!!!



Efter några veckor av lugna nätter där jag inte pratat eller hittat på hyss i sömnen så var det då åter dags igen..... I natt vaknade A av att jag tog hans hand och försökte göra upp eld i den.....

Ja, alltså, inte på riktigt... Jag hade inte gått i sömnen och hämtat tändare eller nåt sånt utan jag höll hans hand och gned på den och sa samtidigt att jag måste tända den lyktan också för alla andra är ju tända.... ???????

Så han lät mig hålla på som han alltid brukar låta mig göra sålänge jag inte skadar mig själv...
Han log för sig själv och jag höll på länge och väl med att försöka tända "lyktan" som ju var hans hand... Sen efter varje försök så tog jag tydligt hans hand nära för att liksom se ifall jag fått eld på lyktan...

Och varje gång sa jag högt... "Näääääe, det går inte".... Tillslut sa A lugnt och sansat som han ju brukar när jag är i farten på nätterna att: " Såja, lugn gumman, jag ska hjälpa dig med det där om en stund så försök att vila nu".... Det lugnade mig något och jag la mig ner och slutade gnugga på hans hand.....

Men bara några minuter senare var jag igång igen, men då var tydligen lyktan tänd för då satte jag mig upp och sjöng nåt i stil med: " Tomtarna går på isen, tomtarna går på isen" och sen vände jag mig till A och sa att vi måste skynda oss att sjunga den sången för det är jätte jätte bråttom.... Och också att vi måste poppa upp den lite...

Så jag fortsatte med hög stämma och i väldigt rask takt och nu lät det såhär: " Tomtarna överraskar isen, tomtarna överraskar isen, tomtarna överraskar isen"........

A tror att det var Räven raskar över isen, men i min egen sovande tappning.....

A fick mig lite lugn igen sen med att säga att han visst skulle vara med och sjunga för jag sjöng bara fortare och fortare.....  hehehehehe..... herreguuuuuuuuuud.... och hela tiden med samma text att tomtarna överraskar isen.....

Hur är detta möjligt?? Man frågar sig gång på gång........ :))

Vad händer i min hjärna när jag sover?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0