Afrohår och julnaglar!



NUUUUUUUUUUUUUUUUUUU...... Äntligen är JAG tillbaka.... Det som kännetecknar MIG och det jag tycker om att vara fåfäng i om man nu kan kalla det så... Har varit hos min underbara frissa 30 mil härifrån och äntligen fått håret utrett och fixat... Det var ju helt förstört av det medel man fick duscha med 3 ggr innan operationen och som satt kvar i håret....

Jag fick värsta afro-tovorna så hela håret var bara ett enda stort klisterpaket... Men min duktiga frissa har trollat med knäna... Alla tovor är utredda och borta.. Allt sjukt och slitet är bortklippt... Nya fina blonda slingor pryder nu mitt långa hår och hon har även gjort håret tjockare och med mer volym...

Så befriande skönt... nu slipper jag springa omkring med mössa på skallen när det inte ens är kallt ute för att gömma det fula afrohåret... Sköööööööööönt....


Och dagen efter frissan var jag hos min fantastiska nageltjej som också fick trolla med knäna... Mina naglar var tämligen slitna och förstörda också och jag har inte varit hos henne på 9 veckor...
Hon gjorde om allt... Filade, slipade, trixade, fyllde på med stärkande gele och slutligen förgyllde vi naglarna med jultema... Rött glitter och guld glitter.... Jättevackert... Tycker jag alltså... :)

Så, dessa två underbara kvinnor som jag troget följer var de än skulle flytta har blivit som nära väninnor till mig och våra stunder ihop är alltid lika trevliga.. Dessutom vet de det mesta om mig och allt jag varit med om, och det är väldigt tryggt ifall jag har smärtor eller en dålig dag...

Men hos dem blir alla dagar bra, och jag känner mig alltid så glad, tacksam och NY när jag varit hos dem.... TACK min gudomligt fantastiska frissa M..... Och TACK min gudomligt fantastiska nagelteknolog C.....

Vilka suveräna kvinnor ni är... Mina idoler... Ni förgyller alltid mina dagar.. Och när min kära A ser hur det lyser om mig när jag kommer från er så blir han så glad för min skull för han vet hur viktiga ni är för mig och hur ni får mig att må.... Han är också så tacksam...:)

Jag unnar mig två saker och det är just att göra håret snyggt var tredje månad och att hålla naglarna fina och byta färg på dem var fjärde vecka...

Jag röker inte, dricker inte ofta alls, är ingen krogtjej och är inte shoppinggalen heller... Så mina "laster" är naglarna och håret... Värre laster kan man ju ha... Eller hur?

Dessutom har jag haft några turbulenta år och tuffa tider med allt jag varit med om med Demonen och sen alla förbannade skador och smärtor, som ännu inte är över dessvärre... Så min Älskade A säger att allt som får mig att må bättre och får mig att glittra lite extra är värt så mycket för mitt eget välbefinnande och det ska ingen få ta ifrån mig säger han...

Åhhh.... Så NY jag känner mig just nu... Ha en underbar jul mina idol-tjejer... Kram... ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0